|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NASZE PIOSENKI
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
Tematyka kompleksowa: POLSKA NASZYM DOMEM
Cele ogólne:
• systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
• prezentowanie za pomocą mimiki i gestów stanów emocjonalnych
• dostrzeganie różnorodności obiektów i krajobrazów Polski
• odczuwanie przyjemności we współdziałaniu z innymi oraz w dążeniu do wspólnego celu
• kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań jako członka narodu (Polka/Polak)
• kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki
• tworzenie kącika patriotycznego przy okazji świąt narodowych i ważnych dla kraju wydarzeń
• doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych emocji
• wyrażanie emocji odczuwanych pod wpływem muzyki poprzez różne formy wyrazu
• dostrzeganie znaczenia umiejętności czytania i pisania w życiu codziennym (jako sposób oznakowania miejsc oraz czytanie książek)
• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego
• rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)
• wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła
• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy
• rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych
• posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: w prawo, w lewo, do tyłu, do przodu (chodzenie pod dyktando)
• rozumienie i posługiwanie się symbolami graficznymi oznaczającymi kierunek
Tematyka kompleksowa: ZIEMIA- NASZA PLANETA
Cele ogólne:
• udział w zabawach ruchowych integrujących grupę
• uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku
• doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
• nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie dużej i małej motoryki
• nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego
• wykonywanie instrumentów muzycznych z recyklingu
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
• umiejętność współpracy w grupie
• dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety
• wskazywanie sposobów radzenia sobie z zagrożeniem naszej planety
• zdobycie wiedzy o naszej planecie
• rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
• wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
• wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności
• wzbogacanie wiedzy na temat lądów
• poznawanie kontynentów i części świata na mapie
• okazywanie zainteresowania poznawaniem liter – „t”, „T”
• stosowanie liczebników porządkowych
• czynny udział w zabawach badawczych
• okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „4”
• opowiadanie o uczuciach, towarzyszących odkrywaniu świata
• wskazywanie zjawisk przyrodniczych, związanych z odejściem lata
• wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw
• odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
Tematyka kompleksowa: W ŚWIECIE EMOCJI
Cele ogólne:
• uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
• improwizowanie ruchem do muzyki
• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
• posługiwanie się określeniami dotyczącymi stanów emocjonalnych
• opisywanie emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom i okazywanie ich w akceptowany społecznie sposób
• kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowanie pozytywnych wzorców zachowania, nieuleganie naciskom oraz negatywnym wzorcom
• odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
• ocenianie zachowania swojego i innych w kontekście przyjętych norm grupowych
• dostrzeganie potrzeb i problemów innych dzieci w grupie oraz umiejętne reagowanie, adekwatnie do własnych możliwości
• określanie swoich potrzeb, podejmowanie decyzji i wyrażanie opinii w sposób akceptowany społecznie
• współpraca podczas realizacji zadań zespołowych
• ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną
• wykazywanie otwartości i gotowości do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji oraz nauka alternatywnych sposobów komunikacji
• doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
• wyrażanie swoich emocji i rozumienie świata za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych (tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli)
• przeliczanie i klasyfikowanie ze względu na rozmiar
• uczestnictwo w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter „u”, „U”
Tematyka kompleksowa: W ŚWIECIE TEATRU
Cele ogólne:
• wykonywanie różnych form ruchu
• konstruowanie, majsterkowanie, budowanie z wykorzystaniem zabawek, materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
• odpowiednie kształtowanie chwytów dłoni
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
• wczuwanie się w emocje innych osób, a także postaci literackich
• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas występu przed publicznością lub czekania na swoją kolej
• wdrażanie własnych strategii w sytuacjach trudnych, szukanie wsparcia np. u nauczyciela
• obdarzanie uwagą dzieci i osób dorosłych
• znajomość zasad odpowiedniego zachowania w teatrze
• wcielanie się w rolę aktora, wykorzystywanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych
• współpraca z dziećmi podczas gier
• poszerzanie aktywności twórczej przez tworzenie scenerii, pacynek
• rozwijanie wiedzy o teatrze
• poznanie obrazu graficznego litery „y”
• poszerzanie umiejętności językowych
• wcielanie się w role, wzbogacanie dzieci o przeżycia w związku z odgrywanymi scenkami
• rozwijanie pamięci i myślenia dzięki zabawom
Opiekują się nami: pani Katarzyna Moskała
pani Agata Chrapek
Język angielski mamy: we wtorek o godzinie 11.30
w środę o godzinie 11.00
Religię katolicką mamy: w czwartek o godzinie 10.30
w piątek o godzinie 10.30
Religię ewangelicką mamy: w piątek o godzinie 10.15