TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
I. „To jestem ja” 01.09 – 08.09.2023
W tym tygodniu będziemy rozwijać:
Dziecięce relacje - poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy.
Współdziałanie w grupie - uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Komunikowanie się w grupie - odpowiadanie na zadane pytania.
Aktywność językową
Słownictwo - nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).
Wypowiedzi ustne - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
Klasyfikowanie
Muzykę i śpiew - słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchową
Sprawność ruchową
II. Moja grupa” Termin realizacji: 11.09 – 15.09.2023
W tym tygodniu będziemy rozwijać:
Współdziałanie w grupie - uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Kontakty ze znakami i z symbolami - rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków.
Myślenie przyczynowo-skutkowe - określanie, na podstawie dwóch obrazków, co zdarzyło się wcześniej, a co później.
Uwaga - skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Słownictwo - nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).
Wypowiedzi ustne - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Orientację przestrzenną - określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.
Klasyfikowanie - porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Zainteresowania plastyczne - rysowanie kredkami.
Muzykę i śpiew :słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
III. Moja droga do przedszkola Termin realizacji: 18.09 – 22.09.2023
W tym tygodniu będziemy rozwijać:
Dbałość o bezpieczeństwo - poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej)
Znajomość najbliższej miejscowości i regionu
Praca dorosłych - poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie ich czynności, narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy.
Współdziałanie w grupie - uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Kontakty ze znakami i z symbolami - rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.
Uwagę - skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez
nauczyciela.
Orientację przestrzenną - określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok.
Zainteresowania plastyczne - malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.
Muzykę i śpiew - słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Muzykę i ruch - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych
Sprawność ruchową - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa. uczestniczenie w zabawach ruchowych
IV. „Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie”
Termin realizacji: 25.09 – 29.09.2023
W tym tygodniu będziemy rozwijać:
Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych
Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych
Wdrażanie do samodzielności
Uwrażliwianie na estetycznych wygląd
Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
Tworzenie warunków do polisensorycznego poznawania świata.
„Moje przedszkole”
1. Maszeruję rano do przedszkola z mamą,
śpiewa ptak, wiatr powiewa,
a ja głośno śpiewam.
Ref.: Czas wesoło płynie
w przedszkolnej drużynie,
tu przyjaciół mam
i nie jestem sam,
tu przyjaciół mam
i nie jestem sam.
2. W drzwiach nas wita pani,
mam laurkę dla niej,
w sali już jest wesoło,
wszyscy robią koło.
Ref.: Czas wesoło…
3. Znam magiczne słowa:
proszę i przepraszam,
powiem wam – zawsze chętnie
do przedszkola wracam.
Ref.: Czas wesoło…
„Światełko”
I. Salach
Przez ulicę idą dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
czekaj grzecznie na...(zielone).