TEMATYKA KOMPLEKSOWA
LUTY
Cele ogólne:
poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.
poszerzanie wiadomości przyrodniczych nt ptaków, uwrażliwienie na systematyczne dokarmianie ptaków
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów i szacowanie ilości elementów, utrwalenie nazw kolorów.
Doskonalenie percepcji percepcji słuchowej
Cele ogólne:
poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem.
dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,
rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
poznanie nowej piosenki,
rozwijanie zdolności szybkiej reakcji na ustalone hasła,
rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
rozwijanie umiejętności matematycznych,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności właściwego zachowanie się w miejscach publicznych;
Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;
Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacjach zabawy;
Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu
budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
B. Szelągowska „Ufoludek”
Gdzieś daleko, we wszechświecie,
żyją sobie ufoludki.
Ale jak wyglądać mogą?
Może tak jak krasnoludki:
długa broda, czapka, pasek,
kubrak piękny i czerwony…
Albo może tak jak troll,
w gęstym lesie zagubiony…
Jak wielkolud, co potrafi
zniszczyć miasto jednym butem…
Chyba jednak jest niewielki!
Myślę, że jak liliputek!
Ktoś powiedział, że zielony
i w kosmosie spodkiem lata.
Ale jedno wiem na pewno:
tak jak ja jest ciekaw świata!
PIOSENKI
„TRZEJ KOSMICI”
1. Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem.
Ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.
Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.
2. Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko.
W pokoiku na stoliku
lądowali miękko.
Ref.: Pierwszy – krągłe...