MOTYLKI TO MY:
|
Jan B., Eryk B., Leon B., Emilia Ch., Remigiusz C., Antoni C., Karol D., Maja G., Aleksandra G., Piotr G., Emilia K., Mila K., Hanna M., Krzysztof M., Dobrawa P., Adrian P., Julia P., Justyna P., Wojciech R., Milena Rz., Franciszek S., Wiktoria S., Sara S., Oliwier T., Antoni W.
1 |
opiekują się nami:
p. Beata, p. Stanisław, p. Kasia
język angielski mamy:
z p. Kasią P. w czwartki i piątki
KWIECIEŃ
Tematyka kompleksowa:
1. Temat kompleksowy: „Wielkanoc”– termin realizacji 03.04 – 07.04.2023 r
2. Temat kompleksowy: „Zwierzęta w gospodarstwie”– termin realizacji 10.04 – 14.04.2023 r
3. Temat
kompleksowy: „W wiejskim gospodarstwie”– termin realizacji 17.04 – 21.04.2023 r
4. Temat kompleksowy: „W zgodzie z naturą”–
termin realizacji 24.04 – 28.04.2023 r
Cele
ogólne: kształtowanie samodzielności podczas zabiegów
higienicznych, ubierana się i rozbierania; dbanie o swoje zdrowie i dobre
samopoczucie (zabiegi higieniczne); rozwijanie
zdolności prowadzenia obserwacji w tym także obserwacji przyrodniczych oraz wypowiadania
się na ich temat; dostrzeganie zmian zachodzących w środowisku przyrodniczym
(wiosna); doskonalenie umiejętności uważnego
słuchania (w tym również wierszy, opowiadań literackich); rozwijanie mowy i
myślenia (zabawy oddechowe, fonacyjne, ortofoniczne, zagadki słuchowe); respektowanie poleceń
nauczyciela; stosowania zwrotów grzecznościowych stosownie do sytuacji: dzień
dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam; respektowania zasad
kulturalnego zachowania się przy stole podczas spożywania posiłku; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno
– rytmicznych; kształtowanie spostrzegawczości słuchowej, wzrokowo – ruchowej,
doskonalenie sprawności manualnej podczas zabaw dydaktycznych, manipulacyjno
– konstrukcyjnych oraz działań plastycznych; doskonalenie sprawności ruchowej;
kształtowanie umiejętności uczestniczenia w zabawach dowolnych, tematycznych,
naśladowczych, integracyjnych; przestrzegania zasad bezpieczeństwa i
respektowania zakazów w różnych sytuacjach życiowych: nie zbliżania się do nieznanych
zwierząt, nie dotykania nieznanych roślin, nie bawienia się nieznanymi
przedmiotami; nazywa wybrane zwierzęta występujące w najbliższym otoczeniu, np.
zwierzęta domowe: kot, pies, chomik; zwierzęta z ogrodu przedszkolnego lub
parku: wiewiórka, wróbel; zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego: kura, krowa,
świnia. Poznawanie symboli związanych z Wielkanocą.
C
"Wiosenny bukiet"