Grupa II - SMERFY

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

LUTY

Cele ogólne:

  • poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,

  • umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,

  • układanie obrazków według kolejności zdarzeń,

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,

  • zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.

  • poszerzanie wiadomości przyrodniczych nt ptaków, uwrażliwienie na systematyczne dokarmianie ptaków

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów i szacowanie ilości elementów, utrwalenie nazw kolorów.

  • Doskonalenie percepcji percepcji słuchowej

Cele ogólne:


  • poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem.

  • dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,

  • rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,

  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • poznanie nowej piosenki,

  • rozwijanie zdolności szybkiej reakcji na ustalone hasła,

  • rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,

Cele ogólne:


  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowanie się w miejscach publicznych;

  • Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;

  • Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacjach zabawy;

  • Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu

  • budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,

  • zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,

  • organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,

B. Szelągowska „Ufoludek”










Gdzieś daleko, we wszechświecie,

żyją sobie ufoludki.

Ale jak wyglądać mogą?

Może tak jak krasnoludki:

długa broda, czapka, pasek,

kubrak piękny i czerwony…

Albo może tak jak troll,

w gęstym lesie zagubiony…

Jak wielkolud, co potrafi

zniszczyć miasto jednym butem…

Chyba jednak jest niewielki!

Myślę, że jak liliputek!

Ktoś powiedział, że zielony

i w kosmosie spodkiem lata.

Ale jedno wiem na pewno:

tak jak ja jest ciekaw świata!




PIOSENKI

TRZEJ KOSMICI”



1. Trzej kosmici, trzej kosmici

przylecieli rankiem.

Ten w talerzu, tamten w spodku,

trzeci leciał w dzbanku.

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,

drugi – chrupka bułeczka,

a ten trzeci, drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem.


2. Trzej kosmici, trzej kosmici

wpadli przez okienko.

W pokoiku na stoliku

lądowali miękko.

Ref.: Pierwszy – krągłe...