Grupa V - ŻABKI

ŻABKI TO MY



             


                                       WIERSZ  :

             

Zasady Przedszkolaka

B. Szelągowska
Kto chce pani coś powiedzieć,
zaśpiewać piosenkę,
wie, że najpierw w górę
trzeba unieść rękę.
Czarodziejskie słowa: „proszę,
przepraszam, dziękuję”,
mówimy jak najczęściej!
To nic nie kosztuje. Tak jak co dzień
– po zabawie trzeba sprzątnąć salę.
Poustawiać na swych miejscach
misie, klocki, lale…
Choć na dworze jest pochmurno,
dzieci dobrze o tym wiedzą,
że od razu jest przyjemniej,
gdy miłego coś powiedzą.
Nie lubimy hałasować,
bo od tego boli głowa.
Gdy głośno krzyczymy,
innych dzieci nie słyszymy.
Każdy pewnie o tym wie:
stolik z krzesłem lubią się.
My ich tajemnicę znamy.
Krzesło zawsze przysuwamy.
Stoi kosz w kącie sali i czeka na dzieci.
Zawsze chętnie im się chwali,
że lubi jeść śmieci.
Przed jedzeniem, po zabawie
trzeba dobrze umyć ręce.
Nie chlapiemy się – bo chcemy,
by porządek był w łazience


                       PIOSENKA :

                                             

                                              Powrót do przedszkola

1.     Wakacje się skończyły,

        przedszkole wita nas.

                                Żegnamy morze, góry,

                                ten wakacyjny czas.


                    Ref.:   W przedszkolu jest wesoło,

                              to każde dziecko wie.

                              W przedszkolu jest wesoło,

                              tu każdy chodzić chce.


2.    Zabawki już czekają

                                i nasze książki też.

                              Tu możesz się dowiedzieć,

                               co zimą robi jeż.

           

                    Ref.:   W przedszkolu jest wesoło….


3.    Będziemy dziś malować,

        Lepić z plasteliny.

                                A kiedy gra muzyka,

                               to wszyscy tańczymy.

 

                   Ref.:   W przedszkolu jest wesoło….


 



TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC WRZESIEŃ:


Tematyka kompleksowa: „ROK PRZEDSZKOLNY SIĘ ZACZYNA”                          Termin realizacji:   02.09. – 06.09. 2024.

Cele ogólne: Zapoznanie dzieci z personelem, rówieśnikami i pomieszczeniami przedszkola oraz  z identyfikatorami (kolorowymi znaczkami), którymi oznaczone są półki w szatni, półki na rzeczy osobiste w sali i wieszaki w łazience. Wzajemne poznanie imion dzieci podczas zabaw indywidualnych i z całą grupą. Wprowadzenie dziecka w życie przedszkola i grupy, przyzwyczajenie się do nowych warunków rytmu dnia. Ustalenie zasad zachowania się wobec siebie i nauczyciela w czasie zajęć i zabaw. Przyjmowanie na siebie obowiązków  i wywiązywanie się z nich  (dyżury). Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola.


Tematyka kompleksowa: „UMIEM DBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO               Termin realizacji:  10.09. –14.09.2024                                                                                                       

Cele ogólneZapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię. Zwrócenie uwagi na wygląd i znaczenie znaków drogowych. Uświadomienie roli sygnalizacji świetlnej. Wzbogacenie słownictwa (droga, jezdnia, chodnik, pas ruchu, skrzyżowanie, przejście dla pieszych). Uświadomienie konieczności dbania o bezpieczeństwo. Utrwalenie znajomości swojego adresu domowego. Poznanie numeru alarmowego 112. Rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi. Rozwijanie zmysłu smaku. Rozwijanie samodzielnego myślenia oraz działania.


Tematyka kompleksowa: „NASZE EMOCJE”                                                   Termin realizacji: 17.09. – 21.09.2024.

Cele ogólne:   Umacnianie więzi między dziećmi w grupie; doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac. Rozwijanie elastyczności myślenia i działania. Rozwijanie u dzieci umiejętności weryfikowania swoich poglądów oraz poglądów wyrażanych przez inne osoby. Rozwijanie postawy odpowiedzialności.  Rozwijanie samodzielnego myślenia oraz działania. Nabywanie umiejętności weryfikowania swoich poglądów oraz poglądów wyrażanych przez inne osoby. Rozwijanie u dzieci postawy odpowiedzialności.  umiejętności rozpoznawania emocji, samoświadomości własnych emocji i uczuć. rozumienie, że w każdym z nas tkwi inna natura i że nie wszyscy ludzie czują tak samo.

Tematyka kompleksowa: „JESIEŃ W OGRODZIE”                                       Termin realizacji:   24.09.-28.09. 2024.

Cele ogólne:   Uświadomienie dzieciom zalet spożywania zdrowych napojów. Zapoznanie dzieci na temat pracy sprzedawcy, cen owoców i warzyw. Utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „O, o”. Doskonalenie umiejętności liczenia. Rozwijanie percepcji wzrokowej, pamięci i spostrzegawczości. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów. Rozwijanie wrażliwości na piękno muzyki. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.