Grupa V - ŻABKI

ŻABKI TO MY


             


                                       WIERSZ  :

             


Mali strażnicy przyrody”

J. Kasperkowiak


 
Dziś ekologia modne słowo, 
przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy.


Nie wolno łamać gałęzi drzew, 
bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew. 
A kiedy bocian wróci z podróży,
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.


A zimą nakarm głodne ptaki,
sikorki, wróble, wrony, szpaki.
Powieś na drzewie karmnik mały,
będą ci wiosną za to śpiewały.
 


    


         PIOSENKA :

                     

     Żabie kroki
1. To nie lada lada gratka

Kiedy z boćkiem tańczy żabka
Bociek żabce patrzy w oczy
Raźnym krokiem za nią kroczy
Bociek żabce patrzy w oczy
Raźnym krokiem za nią kroczy
Ref.: Sia ba da ba sia ba da ba
Wzdycha bociek co za żaba
Sia ba da ba sia ba da ba
Wzdycha bociek co za żaba
Sia ba da ba sia ba da ba
Wzdycha bociek co za żaba
2. Żabka w koło podskakuje
Bociek nogą wymachuje
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo w prawo nieustannie
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo w prawo nieustannie
Ref.: Sia ba da ba sia ba da ba
Wzdycha bociek co za żaba…..


3.Bocianowi wciąż za mało
Jeszcze tańczyć mu się chciało
Złapał żabkę za dwa boczki
W przód do tyłu robią kroczki
Złapał żabkę za dwa boczki
W przód do tyłu robią kroczki
Ref.: Sia ba da ba sia ba da ba
Wzdycha bociek co za żaba….
4.  Kiedy sobie tak tańczyli
Do stawiku się zbliżyli
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła
Ref.: Sia ba da ba sia ba da ba
Wzdycha bociek co za żaba…..



 

                                   



                                        


     






TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:


Tematyka kompleksowa:   „DBAMY O ZDROWIE”                                                     Termin realizacji:   01.04. – 05.04 2024.


Cele ogólne: Zaznajomienie z wyglądem litery „Z, z”. Rozumienie pojęcia liczby w aspekcie głównym i porządkowym. Różnicowanie pojęć: zdrowe – niezdrowe. Rozwijanie postawy prozdrowotnej. Poznanie specyfiki pracy pielęgniarki. Uświadomienie znaczenia utrzymywania higieny osobistej. Utrwalanie zdrowych nawyków związanych z myciem rąk i zębów. Rozwijanie poczucia rytmu, płynności i estetyki ruchów. 


Tematyka kompleksowa:   „KOLORY WIOSNY”                                                       Termin realizacji:  08.04. – 12.04.2024.                                                                                                           


Cele ogólne: Utrwalenie znajomości barw podstawowych i pochodnych. Rozwijanie analitycznego myślenia. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.  Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody. Utrwalenie znajomości pojęć: nad, pod, między, na, w, obok. Rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, ruchu.  Integrowanie grupy przez wytwarzanie radosnej atmosfery. Rozwijanie analitycznego myślenia. Rozwijanie pamięci muzycznej i ruchowej.


Tematyka kompleksowa:     „KSIĄŻKI - NASI PRZYJACIELE”                                   Termin realizacji: 15.04. - 19.04.2024.


Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój. Dostrzeganie piękna: języka, literatury. Kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami. Doskonalenie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach. Poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem. Wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.


Tematyka kompleksowa:  „MALI STRAŻNICY PRZYRODY”                                         Termin realizacji:   22.04. – 26.04. 2024.


 Cele ogólne: Zaznajomienie z wyglądem litery „W, w”.  Kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”). Kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy). Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych.