ŻABKI TO MY:
WIERSZ :
„Jesienna szaruga”
Jolanta Herman
Droga Pani Jesień
w płaszczyku deszczowym,
czemu deszcz jest szary,
a nie kolorowy?
Nie jest więc różowy,
nie jest też niebieski,
nie jest w kratkę, kropki,
albo w jakieś kreski?
Może to i lepiej,
same z tym kłopoty,
deszcz by przemalował,
pewnie w kratkę koty…
O deszcz kolorowy,
więc wcale nie proszę,
kolorowy mam parasol
i moje kalosze.
PIOSENKA :
„Deszczowy dzień”
1. Koleżanki i kolego
Popatrz dzisiaj w niebo
Niebo nastrój ma ponury
Produkuje chmury
Ref:
Dziś deszczowy dzień
Słońce przykrył cień
Z deszczu kałuże
Małe i duże
2. Z ciemnej chmury deszczyk pada
Parasol rozkłada
A dzieciakom to nie szkodzi
Jaś w kałuży brodzi
Ref:
Dziś deszczowy dzień
Słońce przykrył cień
Z deszczu kałuże
Małe i duże
TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC LISTOPAD:
„SPOSOBY NA JESIENNĄ SZARUGĘ” 30.10. – 02.11. 2023.
Cele ogólne: Odczuwanie więzi z grupą. Zgodna współpraca w parze. Poznanie znaczenia słowa „hobby”. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie pamięci muzycznej. Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „I, i”. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem. Zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem. Poznanie nowej techniki plastycznej. Zwrócenie uwagi na zmiany w przyrodzie Zapoznanie dzieci z etapami powstania chleba. Utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy.
„WSZYSCY MAJĄ DOMY” 06.11. – 10.11.2023.
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób. Budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku. Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „D, d”. Rozwijanie zainteresowań architekturą mieszkalną i krajobrazu. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie samodzielności myślenia, argumentowania. Utrwalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby i liczenia sylab w wyrazie. Utrwalenie znajomości adresu domowego. Rozwijanie umiejętności szyfrowania informacji. Nabywanie postawy opiekuńczości w stosunku do zwierząt. Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, schronień, domów. Rozumienie pojęć: mniej, więcej, tyle samo. Odczuwanie satysfakcji ze wspólnego dzieła. Rozwój wrażliwości słuchowej.
„ODKRYWAMY KOSMOS” 13.11. - 17.11.2023.
Cele ogólne: Poznanie obrazu graficznego litery „K, „k:. Wzbogacenie słownictwa („grawitacja”, nazwy planet). Wyciąganie prostych wniosków na podstawie zdobytych informacji. Ćwiczenia skoczności, zwinności, równowagi. Umacnianie więzi między dziećmi w grupie. Doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac. Utrwalenie obrazu graficznego swojego imienia. Rozwijanie zainteresowań kosmosem. Odkrywanie sposobów zastosowania odejmowania w sytuacjach codziennych. Rozwijanie elastyczności myślenia i działania. Doskonalenie poczucia rytmu. Rozwijanie u dzieci umiejętności weryfikowania swoich poglądów oraz poglądów wyrażanych przez inne osoby. Rozwijanie postawy odpowiedzialności. Rozwijanie samodzielnego myślenia oraz działania.
„LEŚNE ŚPIOCHY I NIE-ŚPIOCHY” 20.11. – 24.11. 2023.
Cele ogólne: Rozwijanie zainteresowań światem przyrody. Poznanie obrazu graficznego litery „Y, y”. Zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 5. Rozwijanie ciekawości poznawczej. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Próby postrzegania perspektywy z innego niż własny punkt widzenia. Rozwijanie pamięci muzycznej i ruchowej. Zwiększenie możliwości percepcyjnych poprzez połączenie matematyki z ruchem. Rozwój umiejętności wizualizowania, wytworzenie emocji radości i zadowolenia. Odczuwanie przyjemności ze wspólnej zabawy. Rozwijanie inwencji twórczej. Rozwijanie sprawności ruchowej.
„ZABAWA W TEATR” 27.11. – 01.12. 2023.
Cele ogólne: Wzbogacenie wiedzy n/t sztuki teatru. Poznanie pojęć związanych z wystrojem teatru: aktor, scena, kurtyna, sufler, lalka. Przestrzeganie zasady kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Utożsamianie i różnicowanie dźwięków mowy. Rozwijanie inwencji twórczej. Odczuwanie dumy, radości i satysfakcji ze swojego dzieła. Zaznajomienie z obrazem graficznym litery „L, l”. Rozwijanie samodzielności podczas podejmowania decyzji – wyboru postaci i realizowania własnych pomysłów. Zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 6. Dokładne podejmowanie wykonywanych czynności. Rozwijanie małej i dużej motoryki. Rozwijanie inwencji twórczej. Próby modulowania swego głosu, wyrażania emocji. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Wczuwanie się w charakter odgrywanej postaci. Poznanie układu tanecznego do muzyki ludowej. Zgodne współdziałanie w grupie.