ŻABKI TO MY: Aleksandra, Bruno, Antoni, Mikołaj, Borys, Filip, Jakub, Maja, Oliwier, Fabian, Nikodem, Alan, Antoni, Michalina, Karolina, Maria, Julia, Kirill, Natasza
opiekują się nami: pani Jola, Marcelina i Aneta
język angielski mamy: czwartek i piątek 10.00 - 10.30
religia katolicka: wtorek i środa 9.30 - 10.00
religia ewangelicka: czwartek 12.00 - 13.00
konsultacje dla rodziców z wych. Jolantą Kłapsia: wtorki 14.30 - 15.00 i czwartki 7.00 - 7.30
Drodzy Rodzice, to już ostatni miesiąc przed wakacyjną przerwą, a dla niektórych dzieci już ostatni pobytu w przedszkolu. Podczas tych ostatnich dni będziemy chcieli jeszcze porozmawiać na następujące tematy oraz zrealizować takie cele i zadania:
1. „EGZOTYCZNE PODRÓŻE”
Kształtowanie umiejętności słuchania tekstu ze zrozumieniem, udzielanie prawidłowych odpowiedzi na pytania. Zapoznanie z nazwami wybranych kontynentów i państw. Kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności innych ludzi. Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu. Zwiększanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez zróżnicowane aktywności: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne.
2. „LETNI OBSERWATOR PRZYRODY”
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie. Kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczenia. Zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo – wzrokowych. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się swobodnego oraz na określony temat. Wykorzystywanie umiejętności matematycznych w czasie zabaw oraz w życiu codziennym.
3. „PRZEDSZKOLE CZAS POŻEGNAĆ”
Kształtowanie poczucia przynależności do określonej grupy społecznej, w tym do grupy przedszkolnej. Doskonalenie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć. Kształtowanie umiejętności poszukiwania pomocy w sytuacji trudnej, w tym sytuacji trudnej emocjonalnie. Wdrażanie do podejmowania działań na rzecz budowania pozytywnej atmosfery w grupie. Zabezpieczenie zabawek i sprzętu w przedszkolu na wakacje.
Pozytywne myślenie o sobie – wyrabianie poczucia wartości
własnej osoby. Uświadomienie sobie mocnych stron. Wyrażanie uczuć:
smutku, radości, złości
i spokoju, obojętności. Oswajanie z nowym środowiskiem i otoczeniem,
redukowanie stresu związanego z nadchodzącą zmianą.
4. „RADOSNE WAKACJE”
Zwrócenie uwagi na przestrzeganie w czasie wakacji zasad bezpieczeństwa. Bezpieczne korzystanie z kąpieli wodnych i słonecznych. Uświadomieniem dzieciom niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomymi osobami. Doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii. Tworzenia prac plastyczno – technicznych według instrukcji słownej. Wdrażanie do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej.
Wiersz do nauki:
„POŻEGNANIE”
W przedszkolu czas tak miło leci
zegar odmierza minuty.
Dopiero był ciepły
wrzesień
a już przyszedł luty.
Drugi semestr szybko
minął,
wiosna, zabawy aż do
wieczora.
Na rabatce pachną kwiaty,
wakacji nadchodzi pora.
Tu w przedszkolu przez rok
cały,
tyle zabaw było miłych,
takie rzeczy tu się
działy,
takie dni przyjemne były.
Piosenka do nauki:
„POŻEGNALNY WALCZYK”
muzyka i słowa: Leszek Gęca
Wszystkim pięknie dziękujemy
za wspólną zabawę,
może znów się zobaczymy, razem zatańczymy.
Ref: Raz w prawo, raz w lewo
i w przód i w tył,
byś długo pamiętał, żeś z nami był II:2x