ŻABKI TO MY:
WIERSZ :
"Przedwiośnie"
D. Kossakowska
Czarna wrona głośno kracze,
Siedząc wysoko na sośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Przebiśnieg wygląda z ziemi,
W górę spogląda radośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Czarny kot chodzi po błocie,
I miauczy głośno, żałośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
W ogrodzie cioci Pauliny,
Dużo krokusów już rośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Ptaki budują swe gniazda,
Oraz śpiewają donośnie,
Przedwiośnie!
Przedwiośnie
Na łące trawa zielona,
Po deszczu tak szybko rośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
PIOSENKA :
"Szukam wiosny"
1.Gdzie jest wiosna, pytam, lecz nikt nie wie,
A ja szukam wiosny w ptaków śpiewie
I na drzewach listków wypatruję,
Bo już świeży zapach wiosny czuję.
Refren: Wiosno, wiosno szukam cię i wołam
Niech rozkwitną kwiaty dookoła,
Niech się trawa zazieleni wszędzie,
Niech już ciepło i wiosennie będzie.
2. Gdzie jest wiosna, pytam i tak myślę,
Może list do wiosny zaraz wyślę,
Ale słońce, które widzi wszystko,
Mówi, że już wiosna całkiem blisko.
Refren: Wiosno, wiosno szukam cię i wołam
Niech rozkwitną kwiaty dookoła,
Niech się trawa zazieleni wszędzie,
Niech już ciepło i wiosennie będzie.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC MARZEC:
Tematyka kompleksowa: „SZUKAMY WIOSNY” Termin realizacji:03.03-07.03.2025
Cele ogólne: Ćwiczenie spostrzegawczości. Wprowadzenie litery„ ł, Ł”. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Utrwalenie znajomości cyfr. Wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach. Doskonalenie sprawności manualnej. Rozwijanie wiedzy przyrodniczej. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej. Rozwijanie poczucia rytmu. Tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.
Tematyka kompleksowa „W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE” Termin realizacji:10.03-14.03.2025
Cele ogólne: Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych (uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi). Poznanie różnic w krajobrazie wiejskim i miejskim. Poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania. Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej. Wprowadzenie litery ”Z,z”. Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów. Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt. Utrwalenie pojęć: wewnątrz, na zewnątrz. rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie pamięci dowolnej, percepcji wzrokowej oraz kreatywności.
Tematyka kompleksowa: „WITAJ WIOSNO” Termin realizacji:17.03-21.03.2025
Cele ogólne: Poznawanie zwiastunów wiosny (pojawienie się pierwszych kwiatów, pąków i liści na drzewach). Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego. Zapoznanie z tradycją palenia „Marzanny” – żegnania zimy i witania wiosny. Rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci muzycznej. Rozwijanie umiejętności plastycznych, zdolności manualnych. Rozwijanie umiejętności porządkowania zbiorów wg ilości malejącej i wzrastającej ze względu na kolor, rodzaj obiektów. Rozwijanie logicznego myślenia. Zapoznanie z właściwościami wody. Przeprowadzanie doświadczeń. Rozwijanie umiejętności improwizacji muzycznej. Rozwijanie zdolności improwizacji melodycznej, ćwiczenie reakcji na akcent w muzyce. Wprowadzenie litery „P,p ”.
Tematyka kompleksowa: „W ŚWIECIE BAJEK I BAŚNI” Termin realizacji: 24.03-28.03.2025
Cele ogólne: : Wprowadzenie dziecka w fantastyczny świat bajek,baśni. Rozwijanie umiejętności liczenia; utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych. Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą. Nabywanie odwagi w wypowiadaniu się na forum grupy. Rozwijanie aktywności werbalnej. Rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej. Poszerzenie słownika czynnego oraz znajomości baśni, bajek. rozwijanie umiejętności liczenia. Utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych. Integrowanie grupy przez wytwarzanie radosnej atmosfery. Rozwijanie pamięci muzycznej i ruchowej