Grupa V - ŻABKI

ŻABKI TO MY



             





                                       WIERSZ  :


             

„Grudniowe święto” 
Kossakowska
Każdego roku w grudniu
 na święta czekamy.
Rodzinę i znajomych, 
do siebie zapraszamy. 
Choinka już ubrana
 potrawy też czekają.
 A dzieci i dorośli 
wesołe miny mają. 
Mikołaj ma prezenty, 
my kolędy śpiewamy. 
Miłością i uśmiechem 
każdego obdarzamy. 



                            PIOSENKA :


 


„ Nasz Kochany Mikołaj”


1. Już śniegiem zima świat okryła,
Już wigilijna przyszła noc,
Już ktoś zagląda do komina,
To z siwą brodą przemiły gość
Hoo Ho Ho
Ref.: Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się
Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się
2. Choć bardzo zimno jest na dworze,
Choć śniegu dużo, aż po pas,
Choć wszystko skute grubym lodem,
On się nie boi, odwiedzi nas
Hoo Ho Ho Ho
Ref.: Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się
Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się 


                                  



TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:


Tematyka kompleksowa: „LUBIMY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”                                         Termin realizacji:   02.12. – 06.12. 2024.
Cele ogólne: Kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów m.in. poprzez wywoływanie radosnego nastroju oczekiwania na Mikołaja. Kształtowanie postawy radości przyjmowania prezentów i obdarowywania nimi innych. Wzmacnianie więzi rodzinnych. Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z nowo poznanymi literami „R”, „r”. Nabywanie umiejętności proszenia o pomoc, okazywania wdzięczności oraz właściwego przyjmowania odmowy. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania elementów. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie: sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo- ruchowej i poczucia rytmu, orientacji przestrzennej, sprawności manualnej.


Tematyka kompleksowa:   „JAK ZWIERZĘTA SPĘDZAJĄ ZIMĘ”                                     Termin realizacji:  11.12. – 15.12.2024.
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z nowo poznanymi literami „s”, „S”. Zapoznanie z cyfrą 7.  Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych. Utrwalenie nazw dni tygodnia. Utrwalenie nazw ptaków, które możemy spotkać zimą. Zwrócenie uwagi na potrzebę dokarmiania ptaków i zwierząt zimą. Nabywanie umiejętności swobodnego wyrażania myśli. Rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymentowanie z dźwiękiem.


Tematyka kompleksowa:    „CZEKAMY NA ŚWIĘTA”                                                      Termin realizacji: 16.12. - 20.12.2024.
Cele ogólne: Kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów m.in. poprzez wywoływanie radosnego nastroju oczekiwania na święta Bożego Narodzenia. Kształtowanie świadomości przynależności do rodziny, umiejętności składania życzeń. Doskonalenie umiejętności współpracy w zespole.  Kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt Bożego Narodzenia poprzez śpiewanie kolęd, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną.  Rozwijanie umiejętności wyrażenia ruchu w treści pracy .Doskonalenie precyzji ruchów palców i dłoni. Rozwijanie małej i dużej motoryki.


Tematyka kompleksowa:  „ŚWIĄTECZNE SPOTKANIA RODZINNE”                              Termin realizacji:   23.12. – 27.12. 2024.
 Cele ogólne:  Utrwalenie wiadomości związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie. Utrwalenie poznanych liter. Utrwalenie słów i melodii kolędy. Rozwijanie umiejętności społeczno-emocjonalnych. Utrwalenie wiadomości na temat zimy. Zachęcanie do podtrzymywania rodzinnych tradycji związanych ze świętami Wprowadzenie świątecznego nastroju. Rozwijanie inwencji twórczej. Rozwijanie zwinności, koordynacji wzrokowo-ruchowej. 


Tematyka kompleksowa:   „ŚWIĄTECZNY CZAS”                                                 Termin realizacji:   30.12. 2024–03.01.2025.
Cele ogólne:  Doskonalenie umiejętności współpracy w zespole. Aktywne uczestniczenie w zajęciach. Rozwijanie sprawności manualnych oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymentowanie z dźwiękiem. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Doskonalenie techniki rysunkowej. Zapoznanie z nazwami miesięcy.  Kształtowanie rozumienia relacji czasowych.  Rozwijanie sprawności grafomotorycznej. Zacieśnianie więzi koleżeńskich.