Grupa V - ŻABKI

ŻABKI TO MY



             





                                       WIERSZ  :


"Przedwiośnie"

D. Kossakowska

Czarna wrona głośno kracze,

Siedząc wysoko na sośnie.

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

Przebiśnieg wygląda z ziemi,

W górę spogląda radośnie.

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

Czarny kot chodzi po błocie,

I miauczy głośno, żałośnie.

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

W ogrodzie cioci Pauliny,

Dużo krokusów już rośnie.

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

Ptaki budują swe gniazda,

Oraz śpiewają donośnie,

Przedwiośnie!

Przedwiośnie

Na łące trawa zielona,

Po deszczu tak szybko rośnie.

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!



                            PIOSENKA :


          

"Szukam wiosny"

1.Gdzie jest wiosna, pytam, lecz nikt nie wie,

A ja szukam wiosny w ptaków śpiewie

I na drzewach listków wypatruję,

Bo już świeży zapach wiosny czuję.

Refren: Wiosno, wiosno szukam cię i wołam

Niech rozkwitną kwiaty dookoła,

Niech się trawa zazieleni wszędzie,

Niech już ciepło i wiosennie będzie.

2. Gdzie jest wiosna, pytam i tak myślę,

Może list do wiosny zaraz wyślę,

Ale słońce, które widzi wszystko,

Mówi, że już wiosna całkiem blisko.

Refren: Wiosno, wiosno szukam cię i wołam

Niech rozkwitną kwiaty dookoła,

Niech się trawa zazieleni wszędzie,

Niech już ciepło i wiosennie będzie.

          

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC MARZEC:


Tematyka kompleksowa: SZUKAMY WIOSNY                                                            Termin realizacji:03.03-07.03.2025

Cele ogólne: Ćwiczenie spostrzegawczości. Wprowadzenie litery„ ł, Ł”. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Utrwalenie znajomości cyfr. Wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach. Doskonalenie sprawności manualnej. Rozwijanie wiedzy przyrodniczej. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej. Rozwijanie poczucia rytmu. Tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.



Tematyka kompleksowa W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE                                         Termin realizacji:10.03-14.03.2025

Cele ogólne: Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych (uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi). Poznanie różnic w krajobrazie wiejskim i miejskim. Poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania. Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej. Wprowadzenie litery ”Z,z”. Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów. Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt. Utrwalenie pojęć: wewnątrz, na zewnątrz. rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie pamięci dowolnej, percepcji wzrokowej oraz kreatywności.



Tematyka kompleksowa: WITAJ WIOSNO”                                                                      Termin realizacji:17.03-21.03.2025

Cele ogólne: Poznawanie zwiastunów wiosny (pojawienie się pierwszych kwiatów, pąków i liści na drzewach). Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego. Zapoznanie z tradycją palenia „Marzanny” – żegnania zimy i witania wiosny. Rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci muzycznej. Rozwijanie umiejętności plastycznych, zdolności manualnych. Rozwijanie umiejętności porządkowania zbiorów wg ilości malejącej i wzrastającej ze względu na kolor, rodzaj obiektów. Rozwijanie logicznego myślenia. Zapoznanie z właściwościami wody. Przeprowadzanie doświadczeń. Rozwijanie umiejętności improwizacji muzycznej. Rozwijanie zdolności improwizacji melodycznej, ćwiczenie reakcji na akcent w muzyce. Wprowadzenie litery „P,p ”.

Tematyka kompleksowa: W ŚWIECIE BAJEK I BAŚNI                                               Termin realizacji: 24.03-28.03.2025

Cele ogólne: : Wprowadzenie dziecka w fantastyczny świat bajek,baśni. Rozwijanie umiejętności liczenia; utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych. Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą. Nabywanie odwagi w wypowiadaniu się na forum grupy. Rozwijanie aktywności werbalnej. Rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej. Poszerzenie słownika czynnego oraz znajomości baśni, bajek. rozwijanie umiejętności liczenia. Utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych. Integrowanie grupy przez wytwarzanie radosnej atmosfery. Rozwijanie pamięci muzycznej i ruchowej