ŻABKI TO MY:
WIERSZ :
Na straganie
Jan Brzechwa
PIOSENKA :
Jabłka w sadzie
1. W sadzie na jabłoniach jabłka się rumienią.
Pozbieramy je niebawem złocistą jesienią./x2
2. Jabłko za jabłuszkiem, hop! prosto do skrzynki.
Będą pyszne z nich przetwory, a w nich witaminki./x2
3. Chrupiących jabłuszek mamy pełne brzuszki.
Z reszty smaczny dżem zrobimy, kompot i racuszki./2x
TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
1. Tematyka kompleksowa: „W SADZIE I W OGRODZIE” Termin realizacji: 29.09. – 03.10. 2025.
Cele ogólne: Uświadomienie dzieciom zalet spożywania zdrowych napojów. Zapoznanie dzieci na temat pracy sprzedawcy, cen owoców i warzyw. Utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „O, o”. Rozumienie pojęcia liczby 1 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Rozwijanie percepcji wzrokowej, pamięci i spostrzegawczości. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów. Rozwijanie wrażliwości na piękno muzyki. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
2. Tematyka kompleksowa: „ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS” Termin realizacji: 06.10. – 10.10.2025.
Cele ogólne: Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy jesieni. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej. Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „A,a”.Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego. Poznanie barw ciepłych i zimnych i sposobu ich uzyskiwania. Rozwijanie wytrwałości podczas wykonywania bardziej pracochłonnego zadania. Zapoznanie z wyglądem i sposobem kreślenia cyfry 2. Uświadomienie sobie, iż odpowiedni ubiór chroni nas przez zimnem, przeciwdziała przeziębieniom. Uświadomienie sobie, że brzmienie i barwa dźwięku zależą od materiału, z jakiego jest wykonany instrument, od jego kształtu oraz od sposobu, w jaki dźwięk został wywołany. Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób. Budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku.
3. Tematyka kompleksowa: „DBAM O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO” Termin realizacji: 13.10. - 17.10.2025.
Cele ogólne: Zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię. Zwrócenie uwagi na wygląd i znaczenie znaków drogowych. Uświadomienie roli sygnalizacji świetlnej. Sprawne dzielenie wyrazów na sylaby. Zaznajomienie z obrazem graficznym litery „M, m”. Wzbogacenie słownictwa (droga, jezdnia, chodnik, pas ruchu, skrzyżowanie, przejście dla pieszych). Uświadomienie konieczności dbania o bezpieczeństwo. Utrwalenie znajomości swojego adresu domowego. Zaznajomienie z wyglądem cyfry 3, jej aspektem kardynalnym, porządkowym i miarowym. Poznanie numeru alarmowego 112. Rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi. Rozwijanie zmysłu smaku. Rozwijanie samodzielnego myślenia oraz działania.
4. Tematyka kompleksowa: „WAŻNE WYNALAZKI” Termin realizacji: 20.10. – 24.10. 2025. Cele ogólne: Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „T, t”. Wyrabianie dokładności i precyzji ruchów. Rozwijanie zainteresowań technicznych. Rozwijanie motywacji do snucia zaskakujących, oryginalnych opowieści. Kontrolowanie siły chwytu i nacisku narzędzia pisarskiego. Rozwijanie pamięci wzrokowej, wyobraźni przestrzennej. Zaznajomienie z wyglądem cyfry 4. Wzbogacenie wiedzy na temat przeznaczenia wybranych urządzeń. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni. Utrwalenie znajomości figur geometrycznych. Rozwijanie logicznego myślenia. Rozwijanie wrażliwości na różnice barwy dźwięków. Zacieśnianie więzi koleżeńskich
5. Tematyka kompleksowa: „SPOSOBY NA JESIENNĄ SZARUGĘ Termin realizacji: 27.10. – 31.10. 2025.
Cele ogólne: Odczuwanie więzi z grupą. Zgodna współpraca w parze. Poznanie znaczenia słowa „hobby”. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie pamięci muzycznej. Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „I, i”. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem. Zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem. Poznanie nowej techniki plastycznej. Zwrócenie uwagi na zmiany w przyrodzie Zapoznanie dzieci z etapami powstania chleba. Utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy.