Grupa V - ŻABKI

ŻABKI TO MY


             





                                       WIERSZ  :





       PIOSENKA :





Przybyli ułani



Przybyli ułani pod okienko,

 Pukają, wołają: – Puść, panienko!


O Jezu, a cóż to za wojacy!

Otwieraj, nie bój się, to czwartacy.


Przyszliśmy napoić nasze konie,

Za nami piechoty pełne błonie.

 

O Jezu, a dokąd Bóg prowadzi?

Warszawę odwiedzić byśmy radzi.


Gdy zwiedzim Warszawę, już nam pilno

Zobaczyć, to nasze stare Wilno.



     

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC  LISTOPAD:




Tematyka kompleksowa: „WSZYSCY MAJĄ DOMY”                                               Termin realizacji:   03.11. – 07.11. 2025.

Cele ogólne:  Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób. Budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku.  Zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „D, d”. Rozwijanie zainteresowań architekturą mieszkalną i krajobrazu. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozwijanie samodzielności myślenia, argumentowania. Utrwalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby i liczenia sylab w wyrazie. Utrwalenie znajomości adresu domowego. Rozwijanie umiejętności szyfrowania informacji. Nabywanie postawy opiekuńczości w stosunku do zwierząt. Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, schronień, domów. Rozumienie pojęć: mniej, więcej, tyle samo. Odczuwanie satysfakcji ze wspólnego dzieła. Rozwój wrażliwości słuchowej.


Tematyka kompleksowa:     „ODKRYWAMY KOSMOS”                                              Termin realizacji: 10.11. - 14.11.2025.

Cele ogólne:   Poznanie obrazu graficznego litery „K, „k:. Wzbogacenie słownictwa („grawitacja”, nazwy planet). Wyciąganie prostych wniosków na podstawie zdobytych informacji. Ćwiczenia skoczności, zwinności, równowagi. Umacnianie więzi między dziećmi w grupie. Doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac. Rozwijanie zainteresowań kosmosem. Odkrywanie sposobów zastosowania odejmowania w sytuacjach codziennych. Rozwijanie elastyczności myślenia i działania. Doskonalenie poczucia rytmu. Rozwijanie u dzieci umiejętności weryfikowania swoich poglądów oraz poglądów wyrażanych przez inne osoby. Rozwijanie postawy odpowiedzialności.  Rozwijanie samodzielnego myślenia oraz działania.


Tematyka kompleksowa:          „ZABAWA W TEATR”                                              Termin realizacji:   17.11. – 21.11. 2025.

 Cele ogólne:  Wzbogacenie wiedzy n/t sztuki teatru. Poznanie pojęć związanych z wystrojem teatru: aktor, scena, kurtyna, sufler, lalka. Przestrzeganie zasady kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Utożsamianie i różnicowanie dźwięków mowy. Rozwijanie inwencji twórczej. Odczuwanie dumy, radości i satysfakcji ze swojego dzieła. Zaznajomienie z obrazem graficznym litery „L, l”. Rozwijanie samodzielności podczas podejmowania decyzji – wyboru postaci i realizowania własnych pomysłów. Zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 6. Dokładne podejmowanie wykonywanych czynności. Rozwijanie małej i dużej motoryki. Rozwijanie inwencji twórczej. Próby modulowania swego głosu, wyrażania emocji. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Wczuwanie się w charakter odgrywanej postaci. Poznanie układu tanecznego do muzyki ludowej. Zgodne współdziałanie w grupie.

Tematyka kompleksowa:     „LEŚNE ŚPIOCHY I NIE-ŚPIOCHY”                            Termin realizacji:   24.11. – 28.11. 2025.

 Cele ogólne: Rozwijanie zainteresowań światem przyrody. Poznanie obrazu graficznego litery „Y, y”. Zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 5. Rozwijanie ciekawości poznawczej. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Próby postrzegania perspektywy z innego niż własny punkt widzenia. Rozwijanie pamięci muzycznej i ruchowej. Zwiększenie możliwości percepcyjnych poprzez połączenie matematyki z ruchem. Rozwój umiejętności wizualizowania, wytworzenie emocji radości i zadowolenia. Odczuwanie przyjemności ze wspólnej zabawy. Rozwijanie inwencji twórczej. Rozwijanie sprawności ruchowej.