Jan B., Eryk B., Leon B., Emilia Ch., Remigiusz C., Antoni C., Robert R., Maja G., Aleksandra G., Piotr G., Emilia K., Mila K., Hanna M., Krzysztof M.,Dobrawa P., Adrian P., Julia P., Justyna P., Wojciech R., Milena Rz., Franciszek S., Wiktoria S., Sara S., Oliwier T., Antoni W.
OPIEKUJĄ SIĘ NAMI:
Pani Beata Ś. - wychowawca
Pan Stanisław K. - nauczyciel
Pani Anna Macura - pomoc nauczyciela
GRUDZIEŃ 2024
Tematyka
kompleksowa:
I „LUBIMY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”
Termin realizacji: 02.12.-06.12.2024
Cele ogólne:
· - rozwijanie słuchu fonematycznego
· - wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach
· - doskonalenie
sprawności manualnej
· - wdrażanie
do zachowania porządku w miejscu pracy
· -
zapoznanie ze znakiem graficznym litery r,R.
II. „JAK ZWIERZĘTA SPĘDZAJĄ ZIMĘ”
Termin realizacji: 09.12.-13.12.2024
Cele ogólne:
· - zapoznanie z obrazem graficznym litery s, S,
· - rozwijanie słuchu fonematycznego,
· - zapoznanie
z liczbą 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym
III. „CZEKAMY NA ŚWIĘTA”
Termin realizacji: 16.12.-20.12.2024
Cele ogólne:
· -rozwijanie poczucia rytmu
· -zapoznanie ze słowami i melodią piosenki
· -umuzykalnianie dzieci
· -rozwijanie
inwencji twórczej
· -rozwijanie funkcji językowych
IV. „ŚWIĄTECZNY CZAS”
Termin realizacji: 23.12-27.12.2024
Cele ogólne:
· -zachęcanie do podtrzymywania rodzinnych tradycji
związanych ze świętami
· -wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami
· -rozwijanie zainteresowań plastycznych
· -wdrażanie do utrzymywania porządku w miejscu
pracy
WIERSZ
„Pracowity tydzień”
(cel: utrwalenie nazw
dni tygodnia i ich kolejności)
Mroźna zima już się zbliża,
Wielkimi krokami.
Trzeba więc dokarmiać ptaki,
Co zostają z nami.
Tomek ważne ma zadanie,
Chce dokarmiać ptaki.
Lecz to nie jest takie proste,
Więc ma pomysł taki:
W poniedziałek wsypie ziarno,
We wtorek okruchy.
Będą miały czym się żywić,
Ptaki łakomczuchy.
W środę będzie też słonina
Dla sikorki modrej.
W czwartek włożę coś pysznego,
Dla tej sójki głodnej.
W piątek siemię dla wróbelków,
Pestki słonecznika.
Bo z karmnika bardzo szybko
Pożywienie znika.
A w sobotę wszystko sprawdzę,
Menu może zmienię?
A w niedzielę mama pyta:
Gdzie ptakom jedzenie?
PIOSENKA
"Pastuszek bosy"
W górach pasał owce i w szałasie spał
Nagle aniołowie z nieba w bieli przyfrunęli
Obudzili go gdy spał gdy spał
Obudzili go gdy spał gdy spał
Bo narodzenia czas wypełnił dni
Tam gdzie stajenka razem z bydlątkami
Leży dzieciąteczko i na sianku śpi
I narodzenia dziś wita czas
Biegnij pastuszku jasną drogą niebo płonie
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
Ale dobry anioł piękne butki dał
Wziął pastuszek owce pobiegł
Tak jak wiatr przed siebie
A na niebie blask od gwiazd od gwiazd
A na niebie blask od gwiazd od gwiazd
Bo narodzenia czas wypełnił dni
Tam gdzie stajenka razem z bydlątkami
Leży dzieciąteczko i na sianku śpi
I narodzenia dziś wita czas
Biegnij pastuszku jasną drogą niebo płonie
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
LISTOPAD 2024
Tematyka kompleksowa:
I. „KOCHAM MOJĄ OJCZYZNĘ” Termin realizacji: 04.11.-08.11.2024
II. „JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?” Termin realizacji: 12.11.-15.11.2024
III. „DOMOWE ZWIERZĘTA” Termin realizacji: 18.11.-22.11.2024
IV. „MISIE I NIEDŹWIEDZIE” realizacji: 25.11-29.11.2024
Cele:
Zapoznanie z obrazem graficznym liter. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach. Rozwijanie zainteresowań plastycznych. Doskonalenie sprawności manualnej. Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych. Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów. Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. Zapoznanie z liczbami w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Rozwijanie myślenia. Zapoznanie z wyglądem cyfr.
PIOSENKA
1. Biało-czerwona, dzielna i piękna, C F C, f C
dumnie powiewa w polskich okienkach. a F G C
ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C
x2
2.Tam Orzeł Biały macha skrzydłami. C F C, f C
Dumnie wpatrzony w niebo nad nami. a F G C
ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C
x2
3.A słowa hymnu znam już na pamięć. C F C, f C
Polsce dziękuję śpiewem i graniem. a F G C
ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C
x2
4. Jestem szczęśliwy, dumny i wolny. C F C, f C
O swoją przyszłość jestem spokojny. a F G C
ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C