Jan B., Eryk B., Leon B., Emilia Ch., Remigiusz C., Antoni C., Robert R., Maja G., Aleksandra G., Piotr G., Emilia K., Mila K., Hanna M., Krzysztof M.,Dobrawa P., Adrian P., Julia P., Justyna P., Wojciech R., Milena Rz., Franciszek S., Wiktoria S., Sara S., Oliwier T., Antoni W.
OPIEKUJĄ SIĘ NAMI:
Pani Beata Ś. - wychowawca
Pan Stanisław K. - nauczyciel
Pani Anna Macura - pomoc nauczyciela
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na MARZEC 2025
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
I. „Szukamy wiosny” Termin realizacji: 03.03.-07.03.2025
II. „W wiejskim gospodarstwie” Termin realizacji: 10.03.-14.03.2025
III. „Witaj wiosno” Termin realizacji: 17.03.-21.03.2025
IV. „W świecie bajek i baśni” Termin realizacji: 24.03.-28.03.2025
Cele:
- zapoznanie z obrazem graficznym litery ł, Ł, - wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, - budzenie ciekawości otaczającym światem, - dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie (nauka wiersza „Przedwiośnie”), - rozwijanie poczucia rytmu, - zapoznanie z obrazem graficznym litery z,Z, - rozwijanie zwinności, orientacji przestrzennej, - zapoznanie z formą muzyczną AB - zapoznanie z obrazem graficznym litery p,P, - rozwijanie słuchu fonematycznego, - zapoznanie ze słowami i melodią piosenki („Szukam wiosny”) - zapoznanie z obrazem graficznym litery f,F, - doskonalenie umiejętności wczuwania się w rolę,
- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał, - rozwijanie umiejętności kodowania informacji.
PIOSENKA
„Szukam wiosny” sł. B. Koronkiewicz, muz. J. Woźniewski.
1.
Gdzie jest wiosna, pytam, lecz nikt nie wie,
A ja szukam wiosny w ptaków śpiewie.
I na drzewach listków wypatruję,
Bo już świeży zapach wiosny czuję.
Refren:
Wiosno, wiosno szukam cię i wołam.
Niech rozkwitną kwiaty dookoła.
Niech się trawa zazieleni wszędzie,
Niech już ciepło i wiosennie będzie.
2.
Gdzie jest wiosna, pytam i tak myślę,
Może list do wiosny zaraz wyślę.
Ale słońce, które widzi wszystko,
Mówi, że już wiosna całkiem blisko.
Refren:
Wiosno, wiosno szukam cię i wołam.
Niech rozkwitną kwiaty dookoła,
Niech się trawa zazieleni wszędzie,
Niech już ciepło i wiosennie będzie.
WIERSZ
„Przedwiośnie” Dorota Kossakowska
Czarna wrona głośno kracze,
Siedząc wysoko na sośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Przebiśnieg wygląda z ziemi,
W górę spogląda radośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Czarny kot chodzi po błocie,
I miauczy głośno, żałośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
W ogrodzie cioci Pauliny,
Dużo krokusów już rośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Ptaki budują swe gniazda,
Oraz śpiewają donośnie,
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Na łące trawa zielona,
Po deszczu tak szybko rośnie.
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na LUTY 2025
Tematyka kompleksowa:
I. „Kraina lodu i śniegu” Termin realizacji: 03.02.-07.02.2025
II. „W świecie figur geometrycznych” Termin realizacji: 10.02.-14.02.2025
III. „Co wiemy o dinozaurach?” Termin realizacji: 17.02.-21.02.2025
IV. „Dbam o zdrowie” Termin realizacji: 24.02.-28.02.2025
Cele ogólne:
ćwiczenie szybkiej reakcji na bodźce słuchowe, kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, kształtowanie umiejętności przyjmowania prawidłowej postawy, zapoznanie z obrazem graficznym litery g, G, rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, rozwijanie zainteresowań plastycznych, doskonalenie sprawności manualnej, wdrażanie do porządkowania stanowiska pracy, rozwijanie zainteresowań muzycznych, doskonalenie poczucia rytmu, zapoznanie z liczbą 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, rozwijanie myślenia, zapoznanie z wyglądem cyfry 9, zapoznanie z obrazem graficznym litery w, W., utrwalenie kształtu figur geometrycznych, zapoznanie z obrazem graficznym litery j, J, zapoznanie z liczbą 0, zapoznanie z wyglądem cyfry 0, wzbogacanie wiedzy dzieci na temat dinozaurów, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, zapoznanie z obrazem graficznym litery c, C, poznanie liczby 10 i jej zapisu cyfrowego, zapoznanie z liczbą 10 w pojęciu kardynalnym i porządkowym, pogłębianie wiedzy na temat prawidłowego odżywiania się.
PIOSENKA "Kraina lodu"
1.
Tam gdzie lodu jest kraina,
Żyje pingwinów rodzina
I tak sobie czasem myślę,
Może im szaliki wyślę.
Refren:
Rękawiczki, czapki, szale
Nie chcą ich pingwiny wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
2.
Foki cenią sobie chłody
I do zimnej skaczą wody,
Jest ich tyle, że nie zliczę,
Żadna nie ma rękawiczek.
Refren:
Rękawiczki, czapki, szale
Fokom niepotrzebne wcale,
Przewodnik metodyczny cz. 3– 180 –
KRAINA LODU I śNIEGU
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
3.
Biały miś się w śniegu tarza,
Zimy nawet nie zauważa,
Czapka by się mu przydała,
Ale moja jest za mała.
Refren:
Rękawiczki, czapki, szale
Misiom niepotrzebne wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
4.
Mors morsuje chętnie co dzień,
Potem sobie śpi na lodzie,
Nie zakłada nic ciepłego,
Więc żal trochę morsa tego.
Refren:
Rękawiczki, czapki, szale
Morsom niepotrzebne wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
WIERSZ
„Warzywa”
Rzodkiew, rzepa oraz chrzan,
Wszystkie te warzywa znam.
Strażak chętnie zjada rzepę,
Która daje jemu krzepę.
Rzodkieweczkę jada Ewa,
Bowiem po niej pięknie śpiewa.
Chrzan to przysmak jest Mariusza,
Po nim raźniej się porusza.
Poznaj wszystkie te warzywa,
Niech codziennie ci przybywa:
Siła, humor oraz krzepa,
Którą daje chrzan i rzepa.
STYCZEŃ 2025
I. „Witamy Nowy Rok” Termin realizacji: 30.12.-03.01.2025
II. „W karnawale same bale” Termin realizacji: 07.01.-10.01.2025
III. „Moja babcia i mój dziadek” Termin realizacji: 13.01.-17.01.2025
IV. „Zimowe zabawy” Termin realizacji: 20.01.-24.01.2025
V. „Dzieci lubią zimę” Termin realizacji: 27.01-31.01.2025
Cele ogólne:
Utrwalenie nazw dni tygodnia i pór roku, kształtowanie rozumienia relacji czasowych, utrwalenie liczebników porządkowych, doskonalenie koordynacji wzrokowo – słuchowej, wyrabianie orientacji przestrzennej, zapoznanie z obrazem graficznym litery b, B, rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów, zapoznanie z liczbą 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, rozwijanie inwencji twórczej, zapoznanie z obrazem graficznym litery n, N, rozwijanie funkcji językowych, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, ćwiczenie pamięci, zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych, szybkie reagowanie na sygnały umowne, rozwijanie koordynacji ruchów, wytrwałości, wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zabaw zimowych, stwarzanie sytuacji pozwalających na poznawanie rzeczywistości przyrodniczej, uwrażliwienie na piękno muzyki poważnej, wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy.
WIERSZ
„Zima bawi się z nami”
Kiedy śnieg zimą z nieba leci,
Wtedy cieszą się wszystkie dzieci.
Rękawice, czapki wkładają
I na biały śnieg wybiegają.
Ulepiły dużego bałwana,
I na sankach zjeżdżały z rana.
Wielkie zaspy też oglądały
I do celu śnieżkami rzucały.
Pola z Alą na łyżwach jeździły,
Hania z Magdą igloo zrobiły.
Zaprosiły też inne dzieci,
Bo w gromadzie czas miło leci.
PIOSENKA
Wesoła gromadka dla babci i dziadka
Słowa i muzyka: M. Hernik
Świętujemy dzisiaj z wami,
ustawiamy się parami.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
tańczy wesoła gromadka.
Rock and rolla głośno gramy,
do oklasków zachęcamy!
Naszej babci pomachamy,
a dziadkowi się kłaniamy.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
tańczy wesoła gromadka.
Rock and rolla głośno gramy,
do oklasków zachęcamy!
Improwizacja
Teraz dla babci klaszczemy,
a dla dziadka w rytm tupiemy.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
tańczy wesoła gromadka.
Rock and rolla głośno gramy,
do oklasków zachęcamy!
Kończyć taniec ten będziemy,
i za brawa dziękujemy.
Klaszczcie mocno w swoje ręce,
dla was bije nasze serce!
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
tańczy wesoła gromadka.
Rock and rolla głośno gramy,
do oklasków zachęcamy!