Jan B., Eryk B., Leon B., Emilia Ch., Remigiusz C., Antoni C., Robert R., Maja G., Aleksandra G., Piotr G., Emilia K., Mila K., Hanna M., Krzysztof M.,Dobrawa P., Adrian P., Julia P., Justyna P., Wojciech R., Milena Rz., Franciszek S., Wiktoria S., Sara S., Oliwier T., Antoni W.
OPIEKUJĄ SIĘ NAMI:
Pani Beata Ś. - wychowawca
Pan Stanisław K. - nauczyciel
Pani Anna Macura - pomoc nauczyciela
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na MAJ 2025
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
I. „KIM BĘDĘ W PRZYSZŁOŚCI?” Termin realizacji: 05.05.-09.05.2025
II. „SPACER PO MAJOWEJ ŁĄCE” Termin realizacji: 12.05.-16.05.2025
III. „JA I MOJA RODZINA” Termin realizacji: 19.05.-23.05.2025
IV. „KSIĄŻKA TO MÓJ PRZYJACIEL” Termin realizacji: 26.05.-30.05.2025
Cele:
„KIM BĘDĘ W PRZYSZŁOŚCI?”:
- rozwijanie wiedzy na temat wybranych zawodów i ich znaczenia w społeczeństwie, - rozwijanie zainteresowań plastycznych, -usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, -umuzykalnianie dzieci, -nauka przewrotu do przodu, -rozwijanie skoczności i koordynacji ruchów, -rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, -doskonalenie umiejętności klasyfikowania według określonego kryterium, -ćwiczenia w ustalaniu liczebności zbiorów.
„SPACER PO MAJOWEJ ŁĄCE”:
- nauka wiersza na pamięć „Wiosenny spacer”, rozwijanie inwencji twórczej, doskonalenie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności rozwiązywania zagadek, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, reagowanie na sygnały umowne, wzmacnianie pasa barkowego, mięśni brzucha, rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, rozwijanie zdolności do skupiania uwagi przez dłuższy czas, -poszerzanie wiedzy na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka
„JA I MOJA RODZINA”:
- wyrabianie spostrzegawczości i orientacji przestrzennej, zachęcanie do okazywania miłości swoim bliskim, rozwijanie poczucia rytmu, - rozwijanie umiejętności słuchania innych, umuzykalnianie dzieci, - rozwijanie samowiedzy, budowanie pozytywnego obrazu siebie, doświadczanie pozytywnych interakcji z rówieśnikam, -ćwiczenie hamowania reakcji i dostosowania się do zasad, rozwijanie teorii umysłu, - wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy.
„KSIĄŻKA TO MÓJ PRZYJACIEL” :
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych, - rozwijanie wyobraźni, - wzbogacanie słownictwa dzieci o słowa związane biblioteką, - czerpanie radości z tworzenia, - rozwijanie poczucia rytmu, - doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, - zapoznanie z zawodami ludzi pracujących nad powstaniem książki, rozwijanie logicznego myślenia
WIERSZ
„Wiosenny spacer”
Wiosna w pełni, świat w zieleni.
Ptak w gałęziach śpiewa.
A ja widzę błękit nieba
i podziwiam drzewa.
Zieleń liści, czerwień kwiatów,
owady na łące.
Małe żaby pośród trawy
oraz żółte słońce.
PIOSENKA
Jedno serce mam, komu je dziś dam?
Słowa i muzyka: M. Hernik
Jedno serce mam. Komu je dziś dam?
Czy wiecie? Czy wiecie? Komu je dzisiaj dam? 2x
Mamo, droga mamo, tak bardzo kocham Cię,
Dziś jest Twoje święto, dla Ciebie klaskać chcę. (klasnąć 2x) 2x
Jedno serce mam. Komu je dziś dam?
Czy wiecie? Czy wiecie? Komu je dzisiaj dam? 2x
Tato, drogi tato, tak bardzo kocham Cię,
Dziś jest Twoje święto, dla Ciebie tupać chcę. (tupnąć 2x) 2x
Jedno serce mam. Komu je dziś dam?
Czy wiecie? Czy wiecie? Komu je dzisiaj dam? 2x
Mamo, droga mamo, tak bardzo kocham Cię,
Dziś jest Twoje święto, dla Ciebie skakać chcę. (podskoczyć 2x) 2x
Jedno serce mam. Komu je dziś dam?
Czy wiecie? Czy wiecie? Komu je dzisiaj dam? 2x
Tato, drogi tato, tak bardzo kocham Cię,
Dziś jest Twoje święto, do ciebie machać chcę. (machać rękoma) 2x
Jedno serce mam. Komu je dziś dam?
Czy wiecie? Czy wiecie? Komu je dzisiaj dam? 2x
Mamo, drogi tato, już odpowiedzi czas.
Dziś jest Wasze święto, me serce jest dla was. 3x