Grupa III - MOTYLKI

Jan B., Eryk B., Leon B., Emilia Ch., Remigiusz C., Antoni C., Robert R., Maja G., Aleksandra G., Piotr G., Emilia K., Mila K., Hanna M., Krzysztof M.,Dobrawa P., Adrian P., Julia P., Justyna P., Wojciech R., Milena Rz., Franciszek S., Wiktoria S., Sara S., Oliwier T., Antoni W.

OPIEKUJĄ SIĘ NAMI:

Pani Beata Ś. - wychowawca       

Pan Stanisław K. - nauczyciel

Pani Anna Macura - pomoc nauczyciela


GRUDZIEŃ 2024

Tematyka kompleksowa:

I         „LUBIMY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA” 

Termin realizacji: 02.12.-06.12.2024

Cele ogólne:

·                     - rozwijanie słuchu fonematycznego

·                     - wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach

·                     -  doskonalenie sprawności manualnej

·                   - wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy

·                   - zapoznanie ze znakiem graficznym litery r,R.

 

II.            JAK ZWIERZĘTA SPĘDZAJĄ ZIMĘ

Termin realizacji: 09.12.-13.12.2024

Cele ogólne: 

·                     - zapoznanie z obrazem graficznym litery s, S,

·                     - rozwijanie słuchu fonematycznego,

·                   - zapoznanie z liczbą 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym

 

III.        CZEKAMY NA ŚWIĘTA 

Termin realizacji: 16.12.-20.12.2024

Cele ogólne:

·                     -rozwijanie poczucia rytmu

·                     -zapoznanie ze słowami i melodią piosenki

·                   -umuzykalnianie dzieci

·                     -rozwijanie inwencji twórczej

·                     -rozwijanie funkcji językowych

 

IV.         ŚWIĄTECZNY CZAS 

Termin realizacji: 23.12-27.12.2024

Cele ogólne:

·                     -zachęcanie do podtrzymywania rodzinnych tradycji związanych ze świętami

·                     -wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami

·                     -rozwijanie zainteresowań plastycznych

·                     -wdrażanie do utrzymywania porządku w miejscu pracy

                                                        WIERSZ

„Pracowity tydzień”  

(cel: utrwalenie nazw dni tygodnia i ich kolejności)

Mroźna zima już się zbliża,

Wielkimi krokami.

Trzeba więc dokarmiać ptaki,

Co zostają z nami.

Tomek ważne ma zadanie,

Chce dokarmiać ptaki.

Lecz to nie jest takie proste,

Więc ma pomysł taki:

W poniedziałek wsypie ziarno,

We wtorek okruchy.

Będą miały czym się żywić,

Ptaki łakomczuchy.

W środę będzie też słonina

Dla sikorki modrej.

W czwartek włożę coś pysznego,

Dla tej sójki głodnej.

W piątek siemię dla wróbelków,

Pestki słonecznika.

Bo z karmnika bardzo szybko

Pożywienie znika.

A w sobotę wszystko sprawdzę,

Menu może zmienię?

A w niedzielę mama pyta:

Gdzie ptakom jedzenie?


PIOSENKA

"Pastuszek bosy"

Był pastuszek bosy na fujarce grał
W górach pasał owce i w szałasie spał
Nagle aniołowie z nieba w bieli przyfrunęli
Obudzili go gdy spał gdy spał
Obudzili go gdy spał gdy spał
Dziś do Betlejem trzeba nocą iść
Bo narodzenia czas wypełnił dni
Tam gdzie stajenka razem z bydlątkami
Leży dzieciąteczko i na sianku śpi
Świat na to czekał wiele już lat
I narodzenia dziś wita czas
Biegnij pastuszku jasną drogą niebo płonie
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
Był pastuszek bosy zimne nóżki miał
Ale dobry anioł piękne butki dał
Wziął pastuszek owce pobiegł
Tak jak wiatr przed siebie
A na niebie blask od gwiazd od gwiazd
A na niebie blask od gwiazd od gwiazd
Dziś do Betlejem trzeba nocą iść
Bo narodzenia czas wypełnił dni
Tam gdzie stajenka razem z bydlątkami
Leży dzieciąteczko i na sianku śpi
Świat na to czekał wiele już lat
I narodzenia dziś wita czas
Biegnij pastuszku jasną drogą niebo płonie
Na niebie pierwszej gwiazdy blask
Na niebie pierwszej gwiazdy blask



LISTOPAD 2024

Tematyka kompleksowa:

 

I. „KOCHAM MOJĄ OJCZYZNĘ” Termin realizacji: 04.11.-08.11.2024

II. „JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?” Termin realizacji: 12.11.-15.11.2024

III. „DOMOWE ZWIERZĘTA”  Termin realizacji: 18.11.-22.11.2024

IV.  „MISIE I NIEDŹWIEDZIE” realizacji: 25.11-29.11.2024

 

Cele:

Zapoznanie z obrazem graficznym liter. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach. Rozwijanie zainteresowań plastycznych. Doskonalenie sprawności manualnej. Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych. Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów. Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. Zapoznanie z liczbami w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Rozwijanie myślenia. Zapoznanie z wyglądem cyfr.

PIOSENKA

1. Biało-czerwona, dzielna i piękna, C F C, f C
dumnie powiewa w polskich okienkach. a F G C
ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C
x2
2.Tam Orzeł Biały macha skrzydłami. C F C, f C
Dumnie wpatrzony w niebo nad nami. a F G C
ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C
x2
3.A słowa hymnu znam już na pamięć. C F C, f C
Polsce dziękuję śpiewem i graniem. a F G C
ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C
x2
4. Jestem szczęśliwy, dumny i wolny. C F C, f C
O swoją przyszłość jestem spokojny. a F G C
ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj. C F G a
Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj. C F G C