|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NASZE PIOSENKI
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
Tematyka kompleksowa: UŚMIECHNIĘTE PRZEDSZKOLAKI- 01- 05.09.2025
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
rozwijanie aktywności dziecka w różnych formach i obszarach
doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych
rozwijanie sprawności motoryki małej
wdrażanie do używania chwytu pisarskiego
Obszar emocjonalny
rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywania własnych odczuć, przeżyć i myśli
kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji
Obszar społeczny
przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
współtworzenie zasad i norm postępowania warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy
rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami
wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów
Obszar poznawczy
wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem
rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni
Tematyka kompleksowa: BEZPIECZEŃSTWO – WAŻNA SPRAWA- 08- 12.09.2025
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)
wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu
Obszar emocjonalny
wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych
Obszar społeczny
kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu
wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)
kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
Obszar poznawczy
rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem
doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
wdrażanie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania układów graficznych
kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)
wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach
Tematyka kompleksowa: ZABAWY PRZEDSZKOLAKÓW 15- 19.09
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
rozwijanie sprawności ruchowej (duża motoryka)
wyrabianie gotowości do pisania przez kreślenie po śladzie wzorów graficznych
wdrażanie do sygnalizowania potrzeby odpoczynku lub potrzeby ruchu
Obszar emocjonalny
kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
rozbudzanie samodzielności, obowiązkowości w kontekście podjętych czynności i wykonywanych zadań (prawa i obowiązki przedszkolaka)
Obszar społeczny
wdrażanie do respektowania norm postępowania zapisanych w kontrakcie grupowym
kształtowanie umiejętności współdziałania i pracy w zespole
Obszar poznawczy
wyróżnianie wśród czworokątów kwadratów
rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści historyjek obrazkowych, posługiwanie się zwrotami „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej
doskonalenie słuchu fonematycznego ‒ analizy i syntezy wyrazów
Tematyka kompleksowa: LUBIĘ TO! 22-26.09.2025
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania pierwszych prób pisania
Obszar emocjonalny
wzmacnianie poczucia własnej wartości
wdrażanie do komunikowania innym swoich potrzeb i odczuć
kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania
Obszar społeczny
budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
Obszar poznawczy
rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby i głoski
zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „O”, „o”
poznanie obrazu graficznego liczby „1”
wyróżnianie wśród czworokątów prostokątów
Tematyka kompleksowa: JESIENNE KOLORY 29.09- 03.10.2025
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z narracją
kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości
Obszar emocjonalny
rozwijanie zdolności do odczuwania zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formach werbalnych i niewerbalnych
Obszar społeczny
przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów
Obszar poznawczy
kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania i wyciągania wniosków
rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, kolor, kształt,
tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco
poznanie drukowanej i pisanej litery „A”, „a”
poznanie obrazu graficznego liczby „2”
doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych, rozpoznawanie ich brzmienia
Opiekują się nami: pani Katarzyna Moskała
pani Beata Świeży
pani Beata Hoffmann
Język angielski mamy: w poniedziałek 11.30-12.00
w piątek 13.00-13.30
Religię katolicką mamy:
Religię ewangelicką mamy: