Grupa VII - MISIE

























                                           NASZE WIERSZE







NASZE PIOSENKI










 TEMATYKA KOMPLEKSOWA   


Tematyka kompleksowa: UŚMIECHNIĘTE PRZEDSZKOLAKI- 01- 05.09.2025

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • rozwijanie aktywności dziecka w różnych formach i obszarach

  • doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych

  • rozwijanie sprawności motoryki małej

  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywania własnych odczuć, przeżyć i myśli

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji

Obszar społeczny

  • przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu

  • współtworzenie zasad i norm postępowania warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy

  • rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami

  • wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem

  • rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania

  • kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni


Tematyka kompleksowa: BEZPIECZEŃSTWO – WAŻNA SPRAWA- 08- 12.09.2025

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

  • wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

  • rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)

  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych

  • wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach

  • kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym

  • wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu

  • wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)

  • kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy

Obszar poznawczy

  • rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)

  • wdrażanie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania układów graficznych

  • kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)

  • wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach


Tematyka kompleksowa: ZABAWY PRZEDSZKOLAKÓW 15- 19.09

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej (duża motoryka)

  • wyrabianie gotowości do pisania przez kreślenie po śladzie wzorów graficznych

  • wdrażanie do sygnalizowania potrzeby odpoczynku lub potrzeby ruchu

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi

  • wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób

  • rozbudzanie samodzielności, obowiązkowości w kontekście podjętych czynności i wykonywanych zadań (prawa i obowiązki przedszkolaka)

Obszar społeczny

  • wdrażanie do respektowania norm postępowania zapisanych w kontrakcie grupowym

  • kształtowanie umiejętności współdziałania i pracy w zespole

Obszar poznawczy

  • wyróżnianie wśród czworokątów kwadratów

  • rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie

  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)

  • rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści historyjek obrazkowych, posługiwanie się zwrotami „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”

  • doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej

  • doskonalenie słuchu fonematycznego ‒ analizy i syntezy wyrazów


Tematyka kompleksowa: LUBIĘ TO! 22-26.09.2025

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych

  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania pierwszych prób pisania

Obszar emocjonalny

  • wzmacnianie poczucia własnej wartości

  • wdrażanie do komunikowania innym swoich potrzeb i odczuć

  • kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania

Obszar społeczny

  • budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej

  • kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych

  • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym

Obszar poznawczy

  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie

  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby i głoski

  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „O”, „o”

  • poznanie obrazu graficznego liczby „1”

  • wyróżnianie wśród czworokątów prostokątów


Tematyka kompleksowa: JESIENNE KOLORY 29.09- 03.10.2025

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z narracją

  • kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie zdolności do odczuwania zadowolenia z dobrze wykonanego zadania

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formach werbalnych i niewerbalnych

Obszar społeczny

  • przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu

  • wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów

Obszar poznawczy

  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania i wyciągania wniosków

  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru

  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, kolor, kształt,

  • tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco

  • poznanie drukowanej i pisanej litery „A”, „a”

  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”

  • doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych, rozpoznawanie ich brzmienia



Opiekują się nami: pani Katarzyna Moskała

                     pani Beata Świeży

                       pani Beata Hoffmann

Język angielski mamy: w poniedziałek 11.30-12.00

                       w piątek 13.00-13.30

Religię katolicką mamy: 

Religię ewangelicką mamy: