WITAJ W GRUPIE PSZCZÓŁEK
PSZCZÓŁKI TO: Oliwia B., Sara B., Liliana B., Hanna G., Julia G., Maja H., Małgorzata H., Emilia J., Oliwia K., Leon K., Paulina K., Filip K., Anna L., Teodor M., Jakub M., Milena M., Nikodem P., Adam R., Lilianna Rz., Agata W., Alan N., Jakub R., Zuzanna O., Michalina Sz.
WYCHOWAWCA: Daria Brachacz
Nauczyciele dochodzący: Monika Sikora, Beata Matuszka
TEMATYKA KOMPLEKSOWA W MIESIĄCU WRZESIEŃ
Tematyka kompleksowa: W przedszkolu. Termin realizacji 1- 5.09.2025
Cele ogólne:
- spotkanie z kolegami i koleżankami po wakacjach,
- zapoznanie z nowymi znaczkami,
- integracja z grupą,
- wdrażanie do współdziałania w grupie
- zapoznanie z nowymi kącikami tematycznymi oraz ich wyposażeniem
- przypomnienie zasad obowiązujących w sali oraz ogrodzie przedszkolnym
Tematyka kompleksowa: Nasze przedszkole. Termin realizacji 8 – 12.09.2025.
Cele ogólne:
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie,
- dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz porządek na sali,
- utrwalenie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola,
- zachęcanie dziecko do zabawy w kącikach zainteresowań,
- wdrażanie do porządkowania miejsca zabawy
Tematyka kompleksowa: „Jestem bezpieczny”. Termin realizacji: 15-19.09.2025
Cele ogólne:
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się na drodze,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- zaznajomienie z numerem alarmowym 112,
- wdrażanie do bezpiecznych zachowań,
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu ulicznym,
- kształtowanie orientacji w przestrzeni,
- poznawanie bezpiecznych sposobów przejścia przez jezdnię,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- pogłębianie wiedzy na temat różnych pojazdów,
Tematyka kompleksowa: Przedszkolaki dbają o czystość. Termin realizacji: 22-26.09.2025
- kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych
- nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych
- wdrażanie do samodzielności
- uwrażliwianie na estetycznych wygląd
- rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
- wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
Wiersz: „Po jeden po dwa” A. Dziechciarczyk
Mam dwie nogi do skakania
Do witania ręce dwie
Dwoje uszu do słuchania
Zabawimy teraz się
Dwoje oczu do patrzenia
Do wąchania jeden nos
Jedną buzię do jedzenia
Co masz jeszcze? – pyta ktoś
Jedną głowę do myślenia
Jedną szyję mam
Dwa policzki mam po bokach
Więc Ci dwa buziaki dam
Do patrzenia dwoje oczu
Do tupania nogi dwie
Do machania mam dwie ręce
Przywitamy teraz się
Jedne plecy, jeden brzuszek
I pośladki dwa
Czy to starszak czy maluszek
Wie, co jeden lub dwa ma
Mam dwie nogi do skakania
Do witania ręce dwie
Dwoje uszu do słuchania
Zabawimy teraz się
Dwoje oczu do patrzenia
Do wąchania jeden nos
Jedną buzię do jedzenia
Co masz jeszcze? – pyta ktoś
Jedną głowę do myślenia
Jedną szyję mam
Dwa policzki mam po bokach
Więc Ci dwa buziaki dam
Do patrzenia dwoje oczu
Do tupania nogi dwie
Do machania mam dwie ręce
Przywitamy teraz się
Jedne plecy, jeden brzuszek
I pośladki dwa
Czy to starszak czy maluszek
Wie, co jeden lub dwa ma
PIOSENKA: „Dzień dobry przedszkole”
Dzień dobry, przedszkole!
słowa: Kalina Rokosz, muzyka: Michał Witek
1.
Witamy miłych gości
Dzień pełen jest radości
Przedszkole otwieramy
Każdego zapraszamy!
Tu będzie nasze miejsce
Przytulne i bezpieczne
Gdzie wszyscy się wspierają
I co dzień uśmiechają!
Ref.: Wstążkami machamy
Przedszkole witamy!
A goście na sali
Śpiewają też z nami!