Grupa I - PSZCZÓŁKI

WITAJ W GRUPIE PSZCZÓŁEK

Obrazek Pszczółka z niebieskimi skrzydłami 30x30


PSZCZÓŁKI TO: Oliwia B., Sara B., Liliana B., Hanna G., Julia G., Maja H., Małgorzata H., Emilia J., Oliwia K., Leon K., Paulina K., Filip K., Anna L., Teodor M., Jakub M., Milena M., Nikodem P., Adam R., Lilianna Rz., Agata W., Alan N., Jakub R., Zuzanna O., Michalina Sz. 


WYCHOWAWCA: Daria Brachacz

Nauczyciele dochodzący: Monika Sikora, Beata Matuszka





TEMATYKA KOMPLEKSOWA W MIESIĄCU WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa: W przedszkolu. Termin realizacji  1- 5.09.2025


Cele ogólne:

- spotkanie z kolegami i koleżankami po wakacjach,

- zapoznanie z nowymi znaczkami,

- integracja z grupą,

- wdrażanie do współdziałania w grupie

- zapoznanie z nowymi  kącikami tematycznymi oraz ich wyposażeniem

- przypomnienie zasad obowiązujących w sali oraz ogrodzie przedszkolnym



Tematyka kompleksowa: Nasze przedszkole. Termin realizacji 8 – 12.09.2025.

Cele ogólne:

- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie,

- dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz porządek na sali,

- utrwalenie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola,

- zachęcanie dziecko do zabawy w kącikach zainteresowań,

- wdrażanie do porządkowania miejsca zabawy



Tematyka kompleksowa: „Jestem bezpieczny”. Termin realizacji: 15-19.09.2025


Cele ogólne:

- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się na drodze,

- rozwijanie koncentracji uwagi,

- zaznajomienie z numerem alarmowym 112,

- wdrażanie do bezpiecznych zachowań,

- rozumienie znaczenia  znaków drogowych w ruchu ulicznym,

- kształtowanie orientacji w przestrzeni,

-  poznawanie bezpiecznych sposobów przejścia przez jezdnię,

- poszerzanie doświadczeń plastycznych,

- rozwijanie spostrzegawczości,

- pogłębianie wiedzy na temat różnych pojazdów,


Tematyka kompleksowa: Przedszkolaki dbają o czystość. Termin realizacji: 22-26.09.2025


- kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych

- nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych

- wdrażanie do samodzielności

- uwrażliwianie na estetycznych wygląd

- rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;

- wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;



Wiersz: „Po jeden po dwa” A. Dziechciarczyk


 

 

Mam dwie nogi do skakania

Do witania ręce dwie

Dwoje uszu do słuchania

Zabawimy teraz się

 

Dwoje oczu do patrzenia

Do wąchania jeden nos

Jedną buzię do jedzenia

Co masz jeszcze? – pyta ktoś

 

Jedną głowę do myślenia

Jedną szyję mam

Dwa policzki mam po bokach

Więc Ci dwa buziaki dam

 

Do patrzenia dwoje oczu

Do tupania nogi dwie

Do machania mam dwie ręce

Przywitamy teraz się

 

Jedne plecy, jeden brzuszek

I pośladki dwa

Czy to starszak czy maluszek

Wie, co jeden lub dwa ma


Mam dwie nogi do skakania

Do witania ręce dwie

Dwoje uszu do słuchania

Zabawimy teraz się

 

Dwoje oczu do patrzenia

Do wąchania jeden nos

Jedną buzię do jedzenia

Co masz jeszcze? – pyta ktoś

 

Jedną głowę do myślenia

Jedną szyję mam

Dwa policzki mam po bokach

Więc Ci dwa buziaki dam

 

Do patrzenia dwoje oczu

Do tupania nogi dwie

Do machania mam dwie ręce

Przywitamy teraz się

 

Jedne plecy, jeden brzuszek

I pośladki dwa

Czy to starszak czy maluszek

Wie, co jeden lub dwa ma


PIOSENKA:  „Dzień dobry przedszkole



Dzień dobry, przedszkole!

słowa: Kalina Rokosz, muzyka: Michał Witek

1.    Witamy miłych gości
Dzień pełen jest radości
Przedszkole otwieramy
Każdego zapraszamy!

Tu będzie nasze miejsce
Przytulne i bezpieczne
Gdzie wszyscy się wspierają
I co dzień uśmiechają!

Ref.: Wstążkami machamy
Przedszkole witamy!
A goście na sali
Śpiewają też z nami!